Prezentowana treść powstała dzięki współpracy z podlaczyc.pl
Niezależnie od tego, czy robisz prostą latarkę na baterie, czy coś bardziej skomplikowanego, ważne jest, aby zrozumieć, jak działa elektryczność. Aby prawidłowo okablować światło ładowania, musisz stworzyć obwód, który połączy ujemny koniec baterii z dodatnim końcem żarówki, tworząc prąd, który zapali żarówkę.
Ten artykuł wyjaśni, jak to zrobić i kilka wskazówek, aby twoje połączenie było bardziej trwałe. Istnieje również wiele materiałów opcjonalnych dostępnych w sklepach dla nauczycieli i hobbystów, które ułatwią wykonanie tej czynności lub dodadzą dodatkowego zainteresowania do Twojego projektu.
Po pierwsze, będziesz potrzebował kilku podstawowych materiałów: nożyczek, ściągaczy do drutu i taśmy elektrycznej. Z końcówek przewodów należy odciąć około centymetrową warstwę materiału izolacyjnego.
Następnie musisz dotknąć jednego z odsłoniętych końców drutu do dolnej końcówki żarówki. Ten koniec drutu nie musi być tak długi, wystarczy, że dotknie podstawy żarówki. Gdy już to zrobisz, zaklej taśmą odsłonięty koniec drutu tak, aby nie “odłączył się” od żarówki.
Następnie weź drugi koniec drutu i dotknij go do boku żarówki. Będzie to nieco bardziej odsłonięty obszar niż druga część i możesz owinąć go raz lub dwa razy wokół boków żarówki bez użycia taśmy. Kiedy już to zrobisz, pamiętaj, aby dotknąć wszystkich styków na podstawie żarówki zarówno do końca drutu, jak i do jego metalowej końcówki na dole.
Gdy już to zrobisz, będziesz miał dość ścisły obwód elektryczny, który powinien dobrze zasilić żarówkę. Jeśli nie, to może być jakiś inny problem z przewodami lub żarówką.
Teraz możesz wykonać jeszcze kilka testów, aby sprawdzić, czy przewody łączą się prawidłowo. Jeśli żarówka nadal nie świeci, trzeba będzie sprawdzić baterie lub samą żarówkę, aby upewnić się, że są one podłączone prawidłowo i otrzymują odpowiednie napięcia.
Możesz również sprawdzić alternator pod kątem problemów, które mogą powstrzymywać zapalanie się lampki – w niektórych przypadkach okablowanie jest w porządku, a lampka ostrzegawcza po prostu nie świeci. Może to być dobrym wskaźnikiem problemu z alternatorem, który nie jest jeszcze zbyt poważny, aby zdiagnozować go poprzez przyjrzenie się samej lampce ostrzegawczej i sprawdzenie, czy nie ma wadliwej żarówki lub uszkodzonego okablowania.
Podobne tematy